Sami Yusuf To Launch New Animation Music Video “It’s a Game”

Posted on October 10th, 2012

“It’s a Game”, a fantastic animation music video will be released on 10th October, 2012 as a forerunner to the release of Sami Yusuf’s latest album, Salaam. The song is to be released by ETM International globally via Youtube (www.youtube.com/etminternational) as well as on TVs and radio stations across South-East Asia and the MENA region on Wednesday, October 10th under exclusive license to Arteffects International (SEA) and Mazzika (MENA). The song will be exclusively broadcast on Mazzika’s channels for the first few weeks In the Middle East & North Africa region.

This animation music video was originally conceptualised in 2007 as an intended response to the Danish cartoons. Still timely and equally relevant, this animation music video responds to “satire with satire”.

Sami Yusuf, an internationally renowned artist, composer, singer-songwriter as well as United Nations Celebrity Partner for the World Food Programme, broke away from all artistic conventions to highlight the need of reviving the shared values of peace, love, moderation and tolerance through this unrivalled animation that intelligibly unites all the sacred traditions of the world. The underlying message and the spirit of the animation professes to be the voice for the majority of silent, decent and intelligent human beings who, irrespective of race or religion, want to live in peace. It is aimed at countering the ever-growing Islamophobia and the influence of opportunistic groups by uniting peoples through shared symbols and metaphors that place unity, respect, love and knowledge above alienation, isolation, bigotry and ignorance. It identifies the popular discourse led by a few hostile, loud and manipulative individuals as a “game” and reminds us all not to be a part of this “game”.

Sami Yusuf’s fourth studio album, Salaam, is expected to be released in the MENA and South-East Asia region under exclusive licence to Mazzika and Arteffects in November 2012 as well as by Revival Media in December 2012.

Parties interested to enjoy broadcasting rights of this animation music video should contact ETM International at:

T: +971 (0) 4 3132061
E: nabila@etminternational.com

 

سامي يوسف يطلق كليب”تبعوه لما عرفوه” بتقنية الرسوم المتحركة

يستعد الفنان العالمي سامي يوسف لاطلاق اغنيتة المصورة الجديدة ” تبعوه لما عرفوه” احدى اجمل اغنيات البومه الجديد “سلام”.  وسيتم اطلاق الأغنية من خلال شركة ETM International في شراكة حصرية مع “Arteffects” في منطقة جنوب شرق آسيا و”مزيكا” في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا، حيث سيبدأ البث حصرياً على قناة “مزيكا” خلال البضع الأسابيع الأولى بدءا من الاربعاء العاشر من الشهر الجاري، لتبدأ غالبية المحطات التلفزيونية بعد ذلك بعرضها والإذاعات ببثها عبر أثيرها كما وستكون الأغنية المصورة متوفرة دولياً عبر موقع اليوتيوب (www.youtube.com/Etminternational).

ويظهر الكليب على طريقة الرسوم المتحركة، حيث كان يفترض ان يتم طرح الاغنية منفردة في العام 2007 للرد على الرسوم المسيئة والمعادية للإسلام، مع ذلك فلا يزال الوقت مناسب لطرحه لما للأغنية من صلة مع الأحداث الجارية، فالكليب يرد عليها بطريقة فكاهية و معبرة في آن واحد.

ويأتي حرص يوسف الذي يتمتع بشعبية جارفة على مستوى خارطة العالم باختيار فكرة جديدة وروح متفائلة في الكليب الجديد معتمدا على القيمة الفنية الاصيلة والمعاني الخالدة والسامية، مسلطاً الضوء على حاجة البشرية لإحياء قيم السلام المشتركة والاعتدال والمحبة والتسامح من خلال هذه الرسوم المتحركة المبتكرة والفريدة من نوعها والتي توحد بشكل مفهوم جميع التقاليد المقدسة في العالم. كما وتهدف الرسالة الخالدة والروح الباطنة لكليب”تبعوه لما عرفوه” إلى الحديث بلسان الغالبية الصامتة المحترمة، والشعوب الراقية، التي تريد العيش في سلام، بغض النظر عن العرق والدين والعقيدة، والتصدي لظاهرة كراهية الإسلام المتنامية من خلال تعزيز القيم الانسانية المشتركة والتي تُبنى على ترسيخ الوحدة  والتسامح والسلام والحب والتفاهم المتبادل والاعتدال والمعرفة والاحترام العميق بين البشر. كما ان الأغنية تعتبر تلك الخطب الشعبية التي يقودها بعض القلة من الافراد كألعوبة، لذا فإن الأغنية تذكرنا بأن لا نكون جزءا من هذه اللعبة.

يذكر  ان الفنان العالمي سامي يوسف انتهى من وضع اللمسات النهائية على البومة الجديد”سلام” المتوقع ان يطرح في الاسواق العالمية والعربية في نوفمبر من العام الجاري وسيتم توزيعه حصرياً من خلال شركة مزيكا في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا و Arteffects في منطقة جنوب شرق آسيا، و سيكون التوزيع الدولي خلال شركة Revival Media في شهر ديسمبر 2012، هذا وسيتم الكشف عن تفاصيل الالبوم في الفترة المقبلة.

أي جهة تريد التواصل مع شركة ETM International بشأن حقوق البث:

nabila@etmintenational.com

+971 (0) 4 3132061

Categories

Archives

Latest Tweets

Share